
اگر برای مدیریت زمان خود در منزل یا محل کار با چالش مواجه هستید و به دنبال راهی جذاب و خلاقانه میگردید که از طریق آن وظایف خود را پیگیری کرده و به موقع انجام دهید، پس وقت آن رسیده است که هرچه سریعتر برای خرید تو دو لیست (to do list) اقدام کنید. دفتر برنامه ریزی to do list به شما این امکان را میدهد که اهداف خود را به فعالیتهای منظم و قابلدستیابی روزانه تقسیمبندی کنید و همچنین برای سازماندهی و تکمیل پروژههای بزرگ، آنها را به تکالیف کوچکتر تبدیل کنید. در این دنیای پرسرعت، مدیریت، سازماندهی کارآمد و اولویتبندی وظایف، به یک امر بسیار مهم و ضروری تبدیل شدهاست. در این مقاله قصد داریم دربارهٔ نحوهٔ خرید تو دو لیست صحبت کنیم و به معرفی پنج مورد از مزایای مهم تودولیست بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
دفتر to do list چیست و چه ویژگیهایی دارد؟
دفتر to do list یا تو دو لیست یک نوع دفتر یادداشت مخصوص برای برنامهریزی و سازماندهی کردن وظایف است که برای آسانتر شدن زندگی و اطمینان از انجام شدن تمام وظایف و فعالیتهای روزانه طراحی و تولید شدهاست. افراد در هر زمان و مکانی، میتوانند این دفتر برنامهریزی را به همراه داشته باشند. قبل از خرید تو دو لیست یا دفتر یادداشت فهرست کارها، به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام یک برنامهٔ شلوغ و کارهای مهم و پیچیده، به یک دفتر تو دو لیست نسبتاً بزرگ نیاز است؛ اما برای مدیریت کارهای عادی روزانه، خرید یک دفترچه to do list کوچک، گزینهٔ مناسبتری خواهد بود. قبل از خرید تو دو لیست، بهتر است با تمام ویژگیهای این محصول مفید و کاربردی آشنا شوید تا انتخاب هوشمندانهتری داشته باشید. از مهمترین ویژگیهای دفتر برنامه ریزی to do list، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-
متنوع بودن اندازهٔ to do list
یکی از ویژگیهای مهم تو دو لیست متنوع بودن اندازهٔ این محصول است. هنگام انتخاب دفتر برنامه ریزی تو دو لیست، حتماً به اندازهٔ این محصول توجه داشته باشید و دفتری را انتخاب کنید که اندازهٔ آن مطابق با نیازهای شما باشد. برای کارهای عادی و معمولی روزانه، یک دفترچه یادداشت فهرست کارهای کوچک و برای انجام یک برنامهٔ شلوغ، یک دفتر یادداشت فهرست کارهای بزرگ خریداری کنید.
-
متنوع بودن قیمت to do list
یکی دیگر از ویژگیهای دفترهای تو دو لیست، این است که هر یک از آنها با قیمتهای متفاوتی در اختیار خریداران قرار میگیرند. بعد از آگاهی از قیمت to do list، به بودجه و ترجیحات شخصی خود فکر کنید. برخی از افراد به دنبال خرید تو دو لیستی هستند که قیمت آن با بودجهشان متناسب باشد. برخی دیگر نیز تمایل دارند تو دو لیست با ویژگیهای اضافی و منحصربهفرد را با قیمت بالاتر خریداری کنند. در این مواقع باید تمام خواستههای خود را از این محصول در نظر بگیرید و برندهای مختلف را از نظر کیفیت و قیمت با هم مقایسه کنید تا درنهایت مناسبترین دفتر to do list را انتخاب و خریداری کنید.
-
راحتی در استفاده
راحتی در استفاده یکی از مهمترین ویژگیهای to do list بهشمار میرود و توجه به آن در زمان خرید اهمیت بالایی دارد. بعد از بررسی ویژگیهایی شامل اندازه و قیمت todolist و محدود شدن گزینههای انتخاب، نوبت به بررسی ویژگی راحتی در استفاده میرسد. راحتی در استفاده باعث میشود که یک دفترچه تو دو لیست که باعث سادهتر شدن سازماندهی کارآمد وظایف شود، پیدا کرده و خریداری کنید.
-
طراحی جذاب
هنگام انتخاب و خرید تو دو لیست یا دفتر یادداشت فهرست کارها، اجازه دهید که سبک و سلیقهٔ شخصی شما تعیین کند که کدام طرح از جذابیت بیشتری برخوردار است. برای انتخاب طرح مناسب و زیبا وقت کافی بگذارید. هرچه طرح تو دو لیست برایتان جذابتر باشد، انگیزهٔ شما در حین استفاده از آن افزایش مییابد. طرحهای مدرن معمولاً دارای رنگهای روشنی هستند و طرحهای کلاسیک به رنگهای سیاه و سفید تولید میشوند. با توجه به سلیقهٔ شخصی خود، یک طرح جذاب و زیبا را برای خرید بهترین to do list انتخاب کنید.
-
باکیفیت بودن کاغذ to do list
ویژگی دیگری که تمام دفترهای تو دو لیست پرطرفدار از آن برخوردار هستند، باکیفیت بودن کاغذی است که برای تولید این نوع دفتر بهکار رفتهاست. در زمان خرید تو دو لیست، از کافی بودن ضخامت و استحکام برگههای کاغذی آن اطمینان حاصل کنید. این ویژگی باعث میشود که برگههای دفتر در مقابل خط کشیدن و پاک کردن دارای مقاومت بالایی باشند و بهآسانی خراب نشوند. بین خطوطی که برای نوشتن روی برگههای کاغذی دفتر کشیده شدهاست، باید فاصلهٔ مناسبی وجود داشته باشد تا پس از خط زدن وظایف، نوشتهها کاملاً خوانا باشند.
-
داشتن فضایی مخصوص برای یادداشتها و اطلاعات اضافی
همهٔ دفترهای to do list باکیفیت و پرفروش، دارای یک ویژگی دیگر نیز هستند؛ در همهٔٔ آنها فضایی مخصوص برای یادداشتها و اطلاعات اضافی مربوط به وظایف وجود دارد. با وجود این ویژگی، افراد این امکان را دارند که اطلاعات دقیقتر و کاملتری از وظایف را پیگیری کنند. درواقع با وجود این فضا، میتوان بهصورت سازماندهیشده از جزییات مربوط به کارها اطلاع پیدا کرد.
-
ماندگاری بالای to do list
اگر میخواهید دفتر to do list با نوشتنهای مکرر، پاک کردن، ورق زدن و استفادهٔ طولانی، کیفیت خود را از دست ندهد، به ویژگی مهم ماندگاری بالای تو دو لیست در زمان خرید آن توجه داشته باشید. برای آگاهی از ماندگاری بالای این محصول، قبل از قطعی شدن خرید دفتر موردنظر خود، تحقیقات لازم را انجام دهید. نگاهی به بازخوردهای کاربران قبلی بیندازید و نظر آنها را درمورد این ویژگی بررسی کنید. قبل از تصمیمگیری، به میزان ماندگاری تو دو لیست در اطلاعاتی که توسط برند تولیدکننده منتشر شدهاست توجه کنید.
-
قابلحمل بودن to do list
ویژگی قابلحمل بودن دفتر برنامه ریزی to do list، برای بسیاری از افراد مهم است. این افراد در زمان خرید، باید سراغ نمونههایی بروند که بهراحتی بتوانند آن را در داخل جیب و کیف خود قرار داده و نگران اضافه شدن وزن کیف یا اشغال فضای زیاد نباشند.
-
متنوع بودن سایر ویژگیهای to do list
برای خرید بهترین دفتر تو دو لیست، به متنوع بودن سایر ویژگیهای منحصربهفرد این محصول توجه داشته باشید. برخی از برندهای تولیدکننده، امکان سفارشیسازی تودولیست را نیز برای مشتریان خود فراهم کردهاند. آنها میتوانند به ویژگیهای دفترچه to do list شامل برنامهریزی روزانه، هفتگی و ماهانه و الگوهای ویژه برای پروژهها و فعالیتهای خاص، ویژگیهای دیگری مانند کدگذاری رنگ، افزودن کادرهای متنی برای یادداشتها، تنظیم یادآورها و غیره را نیز در زمان سفارشیسازی اضافه کنند.
منبع: آخرین نیوز
فروشگاه حنان تحریر
ممنون از خوش حالی